Followers

Saturday, February 19, 2011

cinta yang masih tidak sempurna

"awak kahwin ye..awak mesti kahwin, jika ada orang baik-baik, jika ada orang yang suka dan awak suka dia, awak mesti kahwin. Ingat taw!, jangan degil-degil..jangan tunggu saya"  masih panas lagi terasa pesanan itu..pesanan dari seorang sahabat untuk sahabat yang dia sayang..

"saya akan kahwin, dengan lelaki baik, tinggi, putih eyh hitam manis dan sedap mata memandang..awak jangan risau, saya kan baik mestila dapat lelaki yang baik kan! Tapi saya nak tunggu awak.." sayu aku menjawab..

"x boleh, saya x boleh..awak x boleh tunggu saya..saya punya 1 janji..janji yang saya x boleh bagi tahu awak..saya minta maaf.."

awak, saya bukan nak paksa awak..awak dah berjanji, tunaikanlah janji awak..awak, mungkir janji itu kan ciri2 org munafik..awak tahu tak, saya x nak awak termasuk dalam golongan itu, golongan apabila ia berjanji ia mungkiri, apabila dia bercakap, dia berbohong, awak tahu sebab apa..sebab

"dan janganlah engkau (Muhammad) melaksanakan solat untuk seorang yang mati di antara mereka (orang-orang munafik), selama-lamanya dan janganlah engkau berdiri (mendoakanya) di atas kuburnya. Sesungguhnya mereka ingkar pada Allah dan rasul-Nya dan mereka mati dalam keadaan fasik. At-Taubah; 84..

awak gerun x..? Allah x bagi nabi mensolatkan mahupun mendoakan..awak, kekasih Allah itu punya kuasa untuk memberi syafaat pada kita..kalau tiada dia..siapa kita di sana..?

awak sahabat saya kan..? sebab itu saya ingatkan awak..dan juga saya ingatkan diri saya..

"dan orang-orang beriman lelaki dan perempuan sebagian mereka menjadi penolong bagi sebagian yang lain. Mereka menyuruh berbuat yang ma`aruf dan mencegah dari yang mungkar, melaksanakan solat, menunaikan zakat dan taat kepada Allah dan rasul-Nya. Mereka akan di beri rahmat oleh Allah. Sungguh Allah maha perkasa dan maha bijaksana. At Taubah; 71

=)

No comments: