Followers

Monday, January 31, 2011

owh saya x di tag tp nak uat~

Assalamualaikum!~
 hai..ni cilok kt belog ch!na+su hayam!

saya buat eyh~ hehe 

apa benda penting dalam hidup korang?
henpon+ic+bank card+ kete+ spec huhu
dan banyak lagi bende2

benda terakhir yang korang beli gune duit korang?
beli contact lens untuk reseach huhu+ beli barang2 nak
uat eskrim cheese =) 

dimanakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?

tempat..kat home sweet home sudeh..
tema: owh x pikir lagi..tapi yang pasti as simple as i can hehe

adakah korang sedang bercinta sekarang?

cinta..?
cinta pada Allah ( i`Allah abadan abada)
cinta  Nabi (sntiasa di hati)
cinta mak ayah ( x pernah pudar)
cinta saudara mara (selalu mekar)
cinta lain jantina (ermm i`Allah 1 hari nnt haha)


berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
sampai bertemu di syurga (awww!)

di manakah korang selalu jumpa kekasih korang?

...x de jawapan untuk soklan ni..huhu
dalam doa kau selalu x dilupa


novel/buku/majalah terakhir dibeli?

hurmm alamak cm da lame x beli buku nie..

apakah nama penuh korang?

ehem! 
Maryam Jameelah bt Noh 
sdapkan =P


antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra?

dua2! syg ayah mak!muaaah


namakan orang yang betul² korang nak jumpa dalam hidup korang?

pemilik hati yang putih, suara yang merdu, wajah yang menawan
serta ingatan yang tulus ikhlas pada umatnya
Rasullullah s.a.w


adakah korang basuh baju korang sendiri?

x..mesen basuh yg basuh..x kan blender plak kan


dimanakah tempat yang betul2 korang nak pergi?

Tanah suci Mekah


pilih salah satu, peluk atau cium?
 
peluk cium!haha

beritahu 3 benda tentang orang yang beri tag?

xde org beri tag! haha

Lima benda yang paling disayangi dalam hidup anda?
 
alamak bnyak nye mende yang disayangi:-
1. henpon (bli gne dwet JPA ) hehe
2. kete (ayah bg....pinjam)
3. ret+ophtal: bread n butter ni
4. buku2 ku
5.jam + cucu-->sbb besfren bg

lagu yang paling anda suka dan selalu dengar?
 
hurmm alamk..xde spesifik la..mne best layan je!


bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas?
2 MArch 1988 (wahh muda ag)
x celeb pon..
:)

rakan Blogger yang korang nak tag
 nak tag ke..?alalaaa
sape2 rajen nk uat..uat la ye..
uat muke x malu macam saya je :P haha

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

pertama: artikel ini diculik dari adikku punye blog..sini ye!
kedua:  dia jumpe artikel ini kat muka buku..
ketiga:  ini bukan karya asal cik arm jameelah..tapi sebab artikel ni sweet..gedik ayor jugak nak share! :P




Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..

Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..

ice cream cheese

Assalamualaikum n hai!!

hari ni semangat nak kongsi resepi yang sedap hihi iaitu seperti tajuk di atas (rasa cam dah uat surat rasmi da)..

ni la bahan2 + tambah cara nak uat tros--> pemalas ni!


cream cheese cmpur gula.kacau smpi soft n fluffy. pastu masukkan whipping cream n vanilla.
utk lapisan bwh, hncurkn biskut n cmpur ngn butter, tekan kat loyang.letak adunan first td ats biskut n msuk kn dlam fridge..:D

amount cream cheese n whipping cream same k..:)



ni sebelum masok whipping cream..


selepas whipping cream n vanilla


ok ni la eskrim lam bekas kecik yang jadik bekfas aku pagi ni haha!



ni satu ag bekas yang bakal jadik lunch plak!


sedap kan2..kalau la rajin beli cooking choc semalam..msti nmpak ag sdap kan..tapi x pe la..biar "dalam bekas bikin muafakat lah".. ahh dasar pemalas nye am!

selamat mencuba!

p/s: thanks huda for ur resepi.k.am da cube sdappp nyum2

Sunday, January 30, 2011

megi cukup rasa

tadi berjalan-jalan..mencari barang2 membuat ice cream cheese cake..tibe2..ternampak mende ni:-





remind me of someone..haha.aku mmg x makan la mende nie kan..MSG konon2nye
owh ade rasa nak ketok pale aku x..?
ciss arm ko  nie xde mende lain untuk ko tengok..
untuk ingatkan ko kat membe ko tuh..?
si megi cukup rasa gak yang ko pilih..dang! tol haha 

tapi salah dia jugak..
ada ke kitaorang pi shopping..
megi cukup rasa gak yang dia cari..
tapi x jumpa
sebab x jumpa la
tetiap kali aku tengok megi
cukup rasa ni..
mmg aku ingat la kat budak  ni
=P


Saturday, January 29, 2011

kertas penantian



Bulan dengarkan lantunku
Bintang temanilah aku
Terangi gelap malamku

Aku ingin engkau tahu
Ku kan selalu menunggu
Hilangkan rasa letihku

Bila nanti kau mengerti
Kumohon terangi aku

Dalam hatiku
Ingatkan aku
Untuk menahan rasa hati lelahku
Yang slalu ...
Rindukan tawamu dalam hatiku

Hanya dirimu ...
Beri malamku yang menghiasi jiwa
Yang rapuh
Terlalu merindumu
Hoo oo ooo....

Bila nanti kau mengerti
Kumohon terangi aku .....

Dalam hatiku
Ingatkan aku
Untuk menahan rasa hati lelahku
Yang slalu ...
Rindukan tawamu dalam hatiku
Ingkatkan aku ku kan tetap menantimu
Hingga hati itu
Kan jadi milikku huuu...uu....

jadi soleh dulu bang!

tibe2 teringat..ayat anak yusuf haslam lam khurafat tuh..

"sejahat-jahat lelaki pon, kalo nak kawin nak perempuan solehah"..

betul la tuh..
tapi bila pikir-pikir balik..
Allah janji..
lelaki yang baik untuk perempuan yang baik..penzina lelaki untuk penzina perempuan begitulah sebaliknya..

so

jadilah soleh dahulu sebelum mendapatkan si solehah..

macam mana kalau di uji dengan kita mendapat pasangan sebaiknya..
ingatlah Allah tidak menzalimi kita dengan sesuatu yang kita tidak mampu..

dia adalah amanah Allah untuk kita tarik balik dia ke arah jalan yang lurus..

cantiknya..

Subhanallah..

cantik sungguh..pada perhiasan dunia yang Tuhanku cipta..
terpempan..kagum..

walau 1000 x aku memandang..
walau 1000x aku melihat..

sungguh terasa kerdil diri disisi tuhan..
sungguh terasa amat terhina..
sungguh aku x punya kekuatan seperti mereka..
walau namaku nama seorang pejuang..
walau namaku dibayangi srikandi islam..
walau namaku amat dikagumi..
tapi aku..

biar mereka menghina..
biar mereka mencaci..
biar mereka memperlekeh..
namun engkau tetap istiqamah..
sungguh aku kagum..
kagum yang teramat..
sehingga aku palingkan wajah aku
melihat padamu..
aku tidak mampu menjadi seperti mu
tapi sumpah..
sungguh aku kagum!
pada seorang wanita..
yang melabuhkan tudungnya..
membalut kakinya..
menutup tubuhnya..
sungguh, mereka sangat cantik..
dan aku ingin menangis
kerana aku x mampu menjadi sperti itu


Ya Allah..bukakan lah hati ku..berikan aku istiqamah..pinjamkan lah kekuatan padaku

Friday, January 28, 2011

perasaan itu..

bukan kau pinta..
jua tidak bagi aku..

feeling yang kita rasa..
perasaan yang sama..
tidak seperti megi cukup rasa..
tapi rasa kita..
seperti kurang di sana..

perasaan itu..
tidak pedas sperti cili api..
tidak panas seperti lada hitam..
tidak manis seperti madu..
tidak pahit seperti kopi..
seperti apanya rasa itu.
aku tidak tahu..

mengapa harus ditidakkan..
pada hati yang bertanya
kerana..
rasa yang kita kongsi..

aku benci pada rasa
yang aku sendiri tidak dapat
menguntai..
apakah rasa itu,,


ok mode merepek sbb tak tahu nak uat ape haha

Thursday, January 27, 2011

nak tanya...

hurmm..nak tanya tapi malu..
ape soalan nye arm..sampai malu sangat..

*diam*..sengeh sorang2..rasa macam nak bagi kaki je kat aku sendirik
asal gatal sangat nak tanya soklan mcm tuh..?

"sepanjang bam2 jumpa saya..saya yang mana paling cantik..?"

hahaha ok ada orang nak bagi penyepak laju2 x..??
sila2..aku rasa mereng da minggu ni..

(arggh asal aku pikir pasal mende ni!)

cik arm jameelah yang sedikit mereng~ 

kan da cakap..

kan dah cakap..
tak rugi cintakan Allah..
hari-hari sebelum hari ini..
mintak kat Allah dipermudahkan
segalanya dekat THONEH..

minta-mintalah doktor tak cakap

"OUT!!"

or

"present to me about this case"

or

"ok, this is your patient, up to u nak buat ape"

tapi Allah beri saya
doktor yang sangat baik..

tenkiu my dear Allah :)

"bersangka baiklah pada Allah..sesunggunhya Allah maha mengetahui segala kemampuan kita melebihi diri kita sendiri"

luvily tales


tak tahu kenapa..tangan gatal menuli lagi pasal cinta
*sigh*

apa lagi yang mahu aku coretkan..
*senyap*

aku kasihankan dia..siapakah dia..?
dia yang menggelarkan dirinya sang pencinta pada manusia..
kerana cinta..dia buta..
aku betul-betulkan kasihankan dia..

*senyap lagi*

tahukah dia..cinta dunia itu sementara..
disakiti, menyakiti..itulah lumrah bercinta..
tapi apa penawarnya..
bila melihat dia yang dicintai semuanya terubat..
tahukah dia..
cinta Allah itu selamanya..
tahukah dia..dengan mencintai Allah dia tidak akan disakiti
tidak.
tidak sekali.tidak 2 kali..
malah semakin dikasihi..

tahukah dia..
cinta Allah itu abadi..??

*senyum*

dia tidak merasa..
bertapa mencintai ALlah itu sangat berbaloi..
bila hati kosong..
rasa dipenuhi..
bila penat..
terasa disayangi..
bila lelah menghadapi dunia..
terasa nikmat..
bila menagis..
terasa masih dalam perhatian..
bila sakit..
terasa semua kesalahan diampun

*senyum lagi*

sahabat..
carilah cinta Allah..
jangan jadi seperti dia
yang sanggup mengakhiri nyawa
demi cinta dunia yang sementara..
jangan jadi seperti dia
yang menyempitkan hati kerana si dia yang lain
jangan jadi seperti dia..
yang buta..

jadilah pencinta ALlah..
kerana hanya orang yang mencintai Allah
berhak
mendekati hati-hati
yang jua mencintai ALlah..

doakan saya


Doakan saya..
dengar cerita doktor kat sini garang..
doakan saya..
sebab tengah cuak..
doakan saya..
supaya menyebar positive energy huhu!

I'm going to posting there! yeay common arm!

Wednesday, January 26, 2011

word for today

 "dear CUTY arm..!!"

Gila mencerahkan hati aku..ada orang cakap aku cute!! muahahaha
ok mode perasan terlebih sudah!

obsession..


nak carik plastic frame!! nak jugak walopon x sesuai huhu

credit to cik marina punya frame..
mar pinjam sat sebelom aku dispenskan kt ko ok!

from d very meletupss cik arm jameelah!

p/s: nampak cam nenek x..?huhu

kantoi..

tadik call mak..
mak pi kelantan..
semangat gila pesan beli keropok..
yelar anak mak ni..
nama jer orang perak..
tapi duk saing2 ngan orang kelantan..
macam ni la jdik nye..
tiba2 ayah nak cakap..

"oo adik, pandai da yer bye2 anak orang"..

hehe kantoi!


aku pun buat-buat suara ala2 itik serati nak kena semblih..
ala2 innocent gitu! hihi

Tuesday, January 25, 2011

jauh takut jatuh bangun cinta


jarum itu..terus bergerak..
bunyi detik sang masa..
jelas terdengar..
menghiasi malamku yang sunyi..

jauh..
ya, perjalanan ku masih jauh..
masih jauh beribu batu..
masih jauh berjuta langkah..
entah berapa pasang kasutku..
untuk aku terus melangkah..

takut..
masa depanku pudar..
ia samar..
sama sekali tidak dapt ku teka..
tapi ku yakin..
semua sudah tertakdir..

jatuh..
bukan sekali aku jatuh..
tertirap, tersungkur, terlentang, terkangkang..
tebal sudah kulit ku manggung malu
bukan sekali dua,
bukan beratus beribu..
berjuta kali aku jatuh..

bangun..
itu pasti..
biar sakit..
biar cacat..
biar tidak sempurna
sekali aku tidak mahu kalah..

cinta..
maaf..
perkataan ini tiada huraian..
bukan tiada dalam kamusku..
cuma huraiannya terlampau istimewa..
cukup.
untuk hati gila ini memahaminya..

p/s: bila mode jiwang nak abes ni argghh!!


muhasabah entry

apa yang kita jual..

apa yang kita beri mereka lihat..

apa yang kita beri mereka baca..

apa yang kita beri mereka fikir..

semua-semua...kita share saham sama..=)

semangat..

hanya tinggal..
febuari, mac, april and may..

after that..
i'll miss the title of "student"

bila hilangnya student title ni..
beberapa keistimewaan akan ditarik balik..
seperti:-

student price bile tengok wayang..
student price bile men bowling..

kata-kata ku:-

"ayah JPA x masuk lagi..adik dah takde duit.."

merengek buat assignment yang berlambak..
sibuk2..cari patient..
excited bila JPA masuk.muka berseri-seri je semua..

tapi yang paling best bila tak jadi student~

tiap2 bulan dapat gaji!
tak payah buat assignment
dan..
tak tahu la...
huhu

semangat nak abes belajar!

Monday, January 24, 2011

sedetik lebih..


Aku ingin tersenyum..
seperti hari lalu..

saat kamu melangkah pergi..
sedetik lebih..
hilang dari pandangan..

aku ingin terus tersenyum..
seperti pesan kamu..
ingin kamu jumpa aku..
aku yang lebih bahagia dari mu..

aku ingin tersenyum..
saat ku lihat..
burung besi itu terbang..
membelah langit biru..

aku ingin tersenyum..
saat kamu berkata..
terbanglah aku bebas ke angkasa..
tanpa sayap darimu..
tanpa senyum darimu..
tanpa dirimu..

sedetik lebih..
tahukah kamu..
senyuman aku..
adalah kamu..

heartless

kau tarik tangan aku..
bawa aku terbang..
dengan sayap yang kau pinjam..
menembusi awan biru..
menggapai bintang yang jauh..
menggenggam bulan yang aku impi..

kau tarik tangan aku..
di bawah lembayung sayapmu..
redup dan bahagia..
kau beri aku pelangi..
indah sekali..
terkesima terpesona..

tapi..
saat kau tarik tangan aku..
saat kita di awan biru
saat aku bersama pelangiku
kau lepas ku jatuh..
kau kata..

"maaf, aku tak mampu bawa kau terbang..
langit itu amat jauh..
bintang itu gemerlapannya palsu..
bulan itu hanyalah impian yang mustahil..
dan pelangi itu khayalanmu..
sesungguhnya, sayapku dirantai rapi..
oleh rantai emas yang tiada kunci.."

sakitku...
bukan kerana jatuhku..
sakitku..
bukan kerana kamu..
sakitku..
bukan kerana cinta kita tidak sempurna..
sakitku..
kerana aku buta pada emas yang mempersona..

Tuhan..
kulepaskan cinta ini padaMU..
ku gantungkan kesakitan ini demiMU
ku redhakan pemergiannya kerana MU
kerana aku tahu..
dia..jua..aku..
takut alpa pada amaran MU..

oleh itu ya Rabbi..
terangi jalan itu..
dengan seribu rahmatMU..
semoga di akhirnya
kedua kami bahagia..

Sunday, January 23, 2011

muhasabah cinta



Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu




Album : 
Munsyid : EdCoustic
http://liriknasyid.com



tomorrow is a big day!




kebiasaan yang selama beberapa bulan ini..akan lenyap pada keesokan hari..
handphoneku akan kembali sepi..



i'm towards d new road..



but..d distance is not the only reason..



it's begin with heart, because I trust Allah d most..

I'm afraid to fall in love..because I'm too afraid to get hurt..
but..
the moment I realize that feeling..
I know..
that i need to be prepare
for any consequences..
and even though..
I'm following my faith..

lepaskan orang yang kita sayang..andai dia milik kita..pasti dia akan kembali pada kita..:D
kalau ada jodoh tak kemana kan..(^_^)

bukan mengharap..cuma berdoa..


janji

maaf..
aku tidak mampu..
untuk berjanji..
kerana aku takut tidak mampu tepati...

tetapi..

mari bersama aku..
percaya satu janji..
janji yang maha ESA..

kerana..
Dia tidak pernah mungkiri..
janji yang ditaburi..
kerana..
Dia sentiasa tepati..
janji orang-orang yang menepati..
kerana..
itulah janji hakiki..

wondering..

kita akan lost contactkah..??


i hope not..


because...


u r d most precious friend dat i ever had..

Saturday, January 22, 2011

surat untuk cucu..saya stress

entry ini bersifat jiwang "kot" sape2 yang bawah umo ataupon terlebih umo di nasihatkan jangan membaca..range umur korang letak laa sendiriK..

saya sedang peluk cucu..peluk cucu kuat2..cucu saya stress..saya nak nangis..saya tak tahu nak kongsi dengan siapa..bukan saya takde kawan..cuma saya jarang nak luahkan perasaan..saya suka..orang tengok saya bila saya hepi je..jadi depan orang saya lebih suka senyum berbanding buat muka stress kecuali saya betul2 tengah stress..

cucu..
saya bukan careless..cucu tahu kan..macam mana organisenya saya ni kan..saya jarang tinggal-tinggalkan benda saya merata-rata..setiap barang hak milik peribadi saya..saya simpan elok-elok..kalau nak cakap termisplace tuh jarang amat..kecuali time saya tengah serabut..

cucu..
hari ni..saya tinggal saya punya mp3 dekat tempat dengar talk tadi..saya takut..esok-esok saya tak akan jumpe dah mp3 saya tuh..tapi cucu..apa yang buat saya sedih..dalam masa yang sama 1 hari je lagi..saya mungkin kehilangan kawan saya jugak..saya pon tak tahu esok2 saya akan jumpa dia atau tidak..

cucu..
macam mana saya nak jadi kuat..saya selalu tunjuk saya tabah..saya kuat konon2nya..saya nak menangis..saya nak menangis satu hari..saya nak menjerit kuat2 tapi tak boleh..saya baca Quran untuk tenangkan hati saya..saya bertenang kemudian saya sedih..saya taknak sedih cucu...

cucu,
Allah latih saya..Allah latih saya dengan kehilangan mp3 saya..Allah tahu saya sayang mp3 tuh..adakah ini latihan Allah bagi untuk saya kehilangan kawan yang paling saya sayang..?cucu..saya nak peluk awak kuat2 lagi..walau awak kecil..tapi awak berjaya tenangkan saya..tenkiu cucu =)

cucu, 
saya nak abiskan masa 1 hari saya..kalau boleh saya nak sms,chat, call kawan saya tuh..saya taknak jadik macam saya hilang mp3..tiba2 je hilang..(ok mp3 tuh boleh x aku nak relatekan ngan kawan aku..?kire dua2 mende ak sayang..hentam je la hehehe)..x sempat nak luangkan masa..saya pentingkan diri ke cucu..?saya tahu dia bizi..jadi saya diamkan saja..

ok da terkeluar tajuk..
oklah sebenarnya saya sedih sebab mp3 saya, research saya, kawan saya, saya nak balik rumah..pelajar tahun akhir sangat tak best..cucu..awak kawan saya..awak dengan boyot..awak ber2 je selalu dengar luahan hati saya..kalau saya sedih..saya selalu baring atas katil peluk cucu peluk boyot sambil berselimut..macam orang demam..sebenarnya cara tuh tenangkan saya..aahh da merepek banyak sangat ni..=( 

nota kaki:- syoknye jadik orang yang redha..mungkin saya perlu mencari lagi cahaya supaya saya terasa manisnya iman..supaya hati saya lebih redha..Allah..bantulah hambaMu

x normal ke..?

guling-guling

boleh tidak kalau guling-guling terjumpe balik
mende alah ni..??



apabila lama x hilang barang!!

kebosanan melampau..
akibat dengar talk essilor 1st half..
menggalakkan pembawakan mp3 n novel..

2nd half yang kurang bosan..
mp3 di abaikan..
dengar talk dengan bersungguh-sungguh..
akhirnya..
tersedar..
mp3 tiada disisi ku..
saat pulang ke rumah..
STRESS!!
lama gila dah tak hilang barang..
mp3 kusayang..
harap berjumpa kembali..

-end-

bosan yang terlampau

entah ke berapa ribu kali..
perlu dengar talk essilor...
bosan terlampau..

air teh tumpah..
kene baju.
balik salin..
rasa nak ponteng pulak..
(haissh) ade kena mngena ke..??

sebak..

Bismillahhirrahmanirrahim..


Terasa lama wasiat as syahid Hassan Al-Banna tidak ku buka..kandungan ayat-ayat cintanya sentiasa membuatku sebak..

Kepunyaan Allah lah segala yang ada di langit dan di bumi dan jika kamu melahirkan apa yang ada dihatimu atau kamu menyembunyikannya nescaya Allah akan membuat perhintungan dengan kamu tentang perbuatan kamu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang di kehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah maha berkuasa atas sesuatu. Al-Baqarah 284

Subhanallah..terlupa sungguh aku..aku punya Allah yang maha mengetahui..yang maha memahami..hatiku lebih dari diriku sendiri

Ya Allah, aku berlindung pada MU dari rasa sedih dan gelisah dan aku berlindung pada MU dari sikap pengecut dan bakhil dan aku berlindung pada-MU dari cengkaman hutang dan penindasan orang.

dan ku akhiri wasiat itu dengan doa..

Ya Allah kurniakan kami lisan yang lembut basah mengingati dan menyebut namaMU. hati yang penuh segar mensyukuri nikmat MU, serta badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada perintah Mu. 
Ya Allah kurniakan kami iman yang sempurna, hati yang khusyu' ilmu yang berguna, keyakinan yang benar-benar mantap
Ya Allah kurniakan lah kami cara hidup yang jitu dan unggul,selamat dari mara bahaya dan petaka. Kami mohon kecukupan yang tidak sampai kami terpaksa meminta jasa orang lain.
Berikanlah kami ya Allah iamn yang sebenarnya sehingga kami tidak gentar mengharapkan orang lain selain dari Engkau sendiri. Kembangkan lah lembayung rahmat MU kepada kami, keluarga dan anak-anak kami serta siapa sahaja yang bersama-sama kami.
Jangan Ya Allah, Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri; walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih mudah dan cepat mempercepatkan permintaan kami.

Sebak..kenapa begitu lama ku biarkan wasiat, nasihat serta ayat-ayat penenang ini lama terbiar..sedang aku sibuk mencari penenang..aku lupa Allah sentiasa disisi aku..

Terima kasih Allah..kerana ke berapa ribu kali..Engkau sentiasa mengilhamkan ketenangan buat hamba mu ini..

Friday, January 21, 2011

takdir..

Bismillahhirrahmanirrahim...
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..


hurmm..bagaimana harusku mulakan..

Pertama-tama ingin ku tegaskan "sumpah! aku tidak pernah mahu perasaan ini wujud!"
jua..aku tidak pernah mengimpikan untuk jatuh cinta pada seorang yang bergelar sahabat..

namun..

takdir sedang mempermainkan aku kah..?
atau hati aku yang terkeliru..

terkeliru pada renungan lembutmu..
terkeliru pada layananmu..

Tuhan..
Kembalikan hatiku padaMU
aku tidak mahu rindu ini..
rindu yang menjauhkan aku dari MU..

Tuhan..
Engkau pemilik cintaku..
Peliharalah hamba Mu..
Ikhlaskan lah hatiku
untuk bersahabat
hanya kerana MU..

Tuhan..
takdirku..
ku serah pada MU
kerna aku yakin..
sesungguhnya amat-amat yakin..
bahawa..
semua yang terbaik
telah Engkau
aturkan untuk ku
muhasabah cintaku..