Followers

Thursday, February 17, 2011

mati

berita semalam mengejutkan...berita semalam buat saya terpana..

"Ya MATI itu PASTI"

ahh ujian Allah itu pelbagai..baru hari ini saya lihat kau senyum ketawa, baru hari ini kita minum bersama..entah esok lusa kamu berhenti bernafas atau saya yang berhenti melihat dunia..kejutan yang tuhan berikan..mampukah saya terima dengan berlapang dada..?seperti doa saya hari-hari selepas mengadap si DIA

"Ya Allah ya Tuhanku! perkayakanlah diriku dengan ilmu pengetahuan dan indahkanlah aku dengan sifat lapang dada, muliakanlah aku dengan taqwa dan baguskanlah aku dengan sihat wal afiat"


saya termenung..menghitung hari..sebenarnya berapa lagi riwayat saya yang tinggal..kalaulah saya bisa melihat nombor2 umur saya yang semakin berkurang..akan saya tambahkan kah amalan saya..? hidup memang begitu..indah atau kejam.saya tak tahu..semalam masih lihat kamu tersenyum..ntah esok kamu melihat saya dalam balutan kain suci..

tiba-tiba saya resah..terlampau banyak yang saya pinjam..terlampau banyak yang dipinjamkan..bagaimana harus saya pulangkan..semua masih tidak sempurna..hati saya..ya hati, segumpal darah di dalam jasad ini..bagaimana warnanya..hitamkah? putihkah..? penuh cahaya suci atau noda dosa..? malu nya saya jika menghadap tuhan saya dengan begini rupa..Tuhan..bagaimana..

cinta..tuhan pinjamkan cinta pada saya..akan saya kembalikan cinta sepenuhnya atau separuhnya..atau suku nya..atau tiada kerana saya terlupa akan cinta tuhan..

mentari..mentari pagi..hujan, saya akan rindukan ia..mengapa harus pergi..kerana hidup itu temannya mati..

bagaimana hidup di dalam sana..di taman syurgakah..atau jalan ke neraka..ahh tinggi sangat mimpimu, bermain di taman syurga..sedang dirimu amat terpesona dengan dunia..bagaimana harus saya jawab persoalan kubur, lepaskah atau di bantai habis-habisan..?terlampau berat beban memikul..mengapa tidak saya terus melangkah dan tersenyum..kerana saya sedar..jika Tuhan itu sayang kan saya..seperti kata orang.."Tuhan lebih sayangkan dia"..jika saya di panggil menghadap..saya tidak tahu bagaimana rupa dan keadaan saya..saya x tahu golongan manakah saya..

ahh angan-angan setinggi langit..sedang diri hanya butiran pasir yang hina..di pijak di henyak..tetapi masih mahu menjadi permata yang bersinar..sungguh x malu!..biar Allah menilai diri saya..saya hina di mata kalian..tetapi biarlah di sisi Allah saya ingin menjadi "somebody"

" Ya Allah, jadikanlah aku ini orang yang gemar bersyukur, dan jadikanlah aku penyabar, dan jadikanlah aku kecil (tidak beerti apa-apa) di hadapan mataku, tetapi besar pada pandangn orang-orang lainnya"


*al fatihah buat abi balqis bt zakaria*

p/s: saya kongsikan antara doa2 amalan saya selepas solat..semoga sama2 mendapat manfaat =)

4 comments:

delarocha said...

siap sedia bekalan

Arm_mj said...

iwan: bekalan tuh x pernah nak rse ckup..

EmanCloud said...

yup kita sebagai manusia takkan lari dari silap da bekalan itu tidak akan pernah cukup. banyakkan selawat semoga rasul dapat mbantu kita.

ch!natsu said...

thanks arm mengingatkan =)