Followers

Saturday, January 22, 2011

sebak..

Bismillahhirrahmanirrahim..


Terasa lama wasiat as syahid Hassan Al-Banna tidak ku buka..kandungan ayat-ayat cintanya sentiasa membuatku sebak..

Kepunyaan Allah lah segala yang ada di langit dan di bumi dan jika kamu melahirkan apa yang ada dihatimu atau kamu menyembunyikannya nescaya Allah akan membuat perhintungan dengan kamu tentang perbuatan kamu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang di kehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah maha berkuasa atas sesuatu. Al-Baqarah 284

Subhanallah..terlupa sungguh aku..aku punya Allah yang maha mengetahui..yang maha memahami..hatiku lebih dari diriku sendiri

Ya Allah, aku berlindung pada MU dari rasa sedih dan gelisah dan aku berlindung pada MU dari sikap pengecut dan bakhil dan aku berlindung pada-MU dari cengkaman hutang dan penindasan orang.

dan ku akhiri wasiat itu dengan doa..

Ya Allah kurniakan kami lisan yang lembut basah mengingati dan menyebut namaMU. hati yang penuh segar mensyukuri nikmat MU, serta badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada perintah Mu. 
Ya Allah kurniakan kami iman yang sempurna, hati yang khusyu' ilmu yang berguna, keyakinan yang benar-benar mantap
Ya Allah kurniakan lah kami cara hidup yang jitu dan unggul,selamat dari mara bahaya dan petaka. Kami mohon kecukupan yang tidak sampai kami terpaksa meminta jasa orang lain.
Berikanlah kami ya Allah iamn yang sebenarnya sehingga kami tidak gentar mengharapkan orang lain selain dari Engkau sendiri. Kembangkan lah lembayung rahmat MU kepada kami, keluarga dan anak-anak kami serta siapa sahaja yang bersama-sama kami.
Jangan Ya Allah, Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri; walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih mudah dan cepat mempercepatkan permintaan kami.

Sebak..kenapa begitu lama ku biarkan wasiat, nasihat serta ayat-ayat penenang ini lama terbiar..sedang aku sibuk mencari penenang..aku lupa Allah sentiasa disisi aku..

Terima kasih Allah..kerana ke berapa ribu kali..Engkau sentiasa mengilhamkan ketenangan buat hamba mu ini..

No comments: