Followers

Friday, April 22, 2011

minggu yang tough

Assalamualaikum...=)

dan ingatkah kamu, pada kisah Nabi Sulaiman..? Raja paling kaya yang mempunyai kerajaan paling besar..dan masih tunduk dan patuh pada Tuhan-Nya..dan siapalah kita yang membelakangkan Tuhan kita saat hari-hari sibuk kita..kerajaan pon tidak ada..dan ingatlah..dunia hanya sementara..

dalam surah An-Naml..ade dikisahkah kisah nabi Sulaiman yang dikurniakan mukjizat memahami bicara binatang, maka saat Sulaiman dan tenteranya sedang mara bergerak, maka Nabi Sulaiman mendengar bicara sang semut yang mengarahkan sahabat-sahabatnya menyelamatkan diri kerana takut di pijak oleh tentera-tentera nabi Sulaiman..

maka Sulaiman tersenyum lalu tertawa kerana mendengar perkataan semut itu. Dan dia berdoa,

 "Ya Tuhanku, anugerahkanlah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yang telah engkau anugerahkan kepadaku dan kepada kedua orang tuaku dan agar aku mengerjakan kebajikan yang engkau redhai; dan masukkanlah aku dengan rahmat-MU ke dalam golongan hamba-hamba-MU yang solehAn-Naml;19

ayat ni pengubat luka di hati..ya aku patut bersyukur..bersyukur kerana masih mampu bernafas, bersyukur kerana masih sihat melangkah...bersyukur kerana aku tabah dalam ujian ini...

ahh tough giler...memang mampu menitis kan air mata la..bila bukak buku kanski! oh no~ too much!!! den crying huhu..(owh am manjalitis!)..no its not manja..I'm just upset x sempat nak baca..poor am..but..everything going smoothly..kot* hehe be positive~ I've 5 more to go..go!go!go!

this is wut my kanski look like..It had 931 pages overall huhu

note: Remember..ape yang Allah beri..adalah yang paling baik buat kamu!