Followers

Saturday, April 9, 2011

bahagia melihat orang lain bahagia

assalamualaikum..

tiba2 tergerak rasa nak tulis mende ni..

bahagia melihat orang lain bahagia..walau diri hebat dirundung gelita..

atau

saya nak jugak dia..nak jugaaaaaakkkk..x kire gune bomoh ke..doktor ke..hape ke..NAKK JUGAKKK (sambil guling2)

arm tak tahu berapa lagi orang macam ni yang wujud..dalam dunia yang selfish ni..sanggup orang buat macam2 mengambil kesempatan atas kesimpitan..siapa yang mahu melabur dalam pelaburan yang tidak menguntungkankan diri nya sendiri kan..hurmm..macam mana nak mulakan situasi ini ye..tak tahu nk bagi contoh macam mana..

1st situation:-

seperti kalau kita minat seseorang..kemudian orang yang kita minat tuh da ada someone..n kita tahu yang dia dan someone ni ada konflik..dan kita yang sememangnya rapat ngan dia..cuba mengambil kesempatan atas kesempitan dan akhirnya kita dan dia bersama selepas berusaha nak pisahkan dia..adil x.?

tapi..berapa ramai orang yang snggup buat macam ni..

2nd situation:-

kita tahu dia sayang someone..dalam masa yang sama kita sayang dia..walau dia rapat ngan kita..tapi kita sentiasa nasihatkan dia supaya still ngan org tuh sebab kita tahu dia bahagia lagi dengan orang tuh dari ngan kita..dan akhirnya kita sedih sorang2 after dia happily ever after...adil x..??

adil tuh apa..?

adil tuh meletakkan sesuatu pada tempatnya..seperti lawan adil, zalim iaitu tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya..

owh  untuk 2nd situation tuh boleh dianggap orang tuh bodoh dan bebal tak..kerana x reti nak ambil kesempatan dan konon2 budget macam baik hati sangat..owh saya x tahu nak cakap orang macam ni sebagai ape..

tapi yang pasti..saya percaya..dan orang yang second itu juga percaya..bahawa apa yang Allah kurniakan itu adalah memang yang paling baik.......sedih atau tidak tuh kemudian kira..bukankah hidup kita penuh warna warni..hitam itu juga adalah warna..jika warna hitam itu di hias..ia juga akan indah kan..?jadi hiasi warna2 kesedihan dengan hiasan yang menggembirakan..

owh am apekah ko merepek..?

-tamat-

7 comments:

aidakmal said...

tau xpe maryam~haha.jumpe blog kt kt blog en lan.ak tgk name mcm kenal.bila usha2.omg!!ko rupenye.tros follow.hehe.dun worry.ak pn buat blog utk luahkan prasaan.jgn malu2.hehe.best ade blog.u too dear.live ur life happily~

beautiful_rose said...

kalau y jenis memaksa kita menerimanya sedangkan hati kita tidak ikhlas bagaimana?
menerima seseorang demi senyumannya sedangkan kita terluka bersamanya.



adakah itu adil?

Arm_mj said...

aida: huaahuaa malu2 hahaha :D

rose: jgn trima sebab terpaksa..sebb nnt ko akan terluka..tapi melepaskan xpe..sbb walopon kte terluka kejap je..pas dapt pngganti nnt baik la..=P cume lama atau kejap je..

jahat sgt ke suggestion aku..? hahah

beautiful_rose said...

pernah cuba...tapi tak sampai hati bla tengok kesedihannya.maka memilih untuk sakitkan hati sendiri.

Arm_mj said...

rose: kadang2 terfikir bestnya jadik someone yang xde perasaan kan? penah gak alami mende yang sama..tp last2 x menjadi..sbb syg x ikhlas kot hehe

Bella Hidayat said...

Sekarang situasi itu jadi dekat saya, so sick. Saya sedih gilaa :(

Arm_mj said...

bella: *hughs* sabar ye..kte berkongsi rasa yg sma..hidup msti diteruskan ok! (^_^)