Followers

Tuesday, April 19, 2011

dan segalanya bermula..


Subhanallah..sedar x sedar..da hampir 4 tahun melangkah dalam bidang optometri..dan segala-gala nya akan bermula esok..segala ilmu yang telah di ajar dari sem 1 akan di uji pada esok hari..

Ya Allah semoga engkau permudahkan untuk kami jalan yang telah kami pilih..Ya Allah..sesungguhnya kejayaan adalah milikMu maka pinjamkanlah sedikit kejayaan Mu untuk kami berjaya di dunia dan akhirat..

berdebar..

ya sungguh perasaan yang tidak boleh di describekan..macam-macam bermain dalam kepala (sampai demam!) kes apa yang akan dapat esok, patient bagaimana, examiner bagaimana..ahhh..

tetapi kita lupa..
itu hanya ujian dunia..yang mana jika gagal (nauzubillah) dapat di ulang kembali..

bukankah hari-hari yang mendatang adalah ujian dari Allah..pernahkah terasa gentar..bagaimana hari ini..luluskah kita..?atau tesedar kita gagal bila mana di bangkitkan kembali dalam lubang2 neraka..maka saat itu tiada repeat, atau minta di hidupkan semula..

Ya Allah..ku pohon padamu, jangan Engkau bebankan kami dengan ujian yang tidak mampu kami terima..pada Engkau kami mengadu..sungguh tiada tempat lain untuk kami bergantung, untuk kami pinta permudahkan urusan kami di dunia dan akhirat.Memang kami akui kami hamba yang lalai..bukankah pintu ke ampunanMu luas, bukankah jika kami merangkak menghampiri-Mu engkau datang mendakap kami..Ya Allah jangan Engkau hilangkan hidayah yang telah Engkau beri kepada kami..


untuk semua teman seperjuangan..ingatlah ini ujian dunia, pinta lah pada Allah..kerana kita hanyalah hamba yang lemah..

semoga Allah memberi kejayaan pada kita semua..

Aminnn~

3 comments:

Aleen Aiden said...

yeah,alin salu mcm 2.bile terlebih pikir mula lah sampai demam2.hu3
gudlak ye!inysaAllah akan dpermudahkan jalan esok.. ^_^

beautiful_rose said...

berdoalah..moga dipermudahkan semua

Arm_mj said...

aleen..: tenkiu =)

rose: doakan sekali =)