Followers

Monday, March 28, 2011

aku yg x punya impian

assalamualaikum n hai!!


impian..
makna impian menurut kamus dewan bahasa dan pustaka (bapak skema!) ok x jumpa lam kamus dewan kt internet huhu
bagi arm..impian adalah dream..dream itu didapati dari tidur..oleh itu nak capai impian kene tidur..x gitu..? (pannggg!! loyar buruk lagi) ok..sirius!

dulu..i've a lottt a looooooooott ataupun banyyaakk sangat impian..terlampau banyak..hidup saya bertungkus lumus mengejar impian saya..=)
sampai saya terlupa..saya manusia..saya hamba..saya hanya merancang..Tuhan saya yang tentukan..saya ego..saya lupa..saya sombong..
akhirnya satu2 impian saya kecundang..
bila saya jatuh saya bangun..
bila jatuh kembali saya bangun lagi..
hingga segala luka sudah tidak berasa sakit lagi..
sehingga semua parut sudah terlampau dalam..
dan hingga akhirnya saya betul2 putus asa..
dalam mngejar impian..
hingga pada satu tahap 
saya biarkan impian itu
tinggal mimpi dan
akhirnya..saya terlupa yang saya pernah punya impian
dulu..saya salahkan takdir..
kerana hidup saya x sempurna..
saya menjadikannya x pernah sempurna

dan kini saya sedar..
apa tertulis untuk saya lebih baik..
cuma..
saya takut memasang impian..
terlampau takut jatuh kembali..
jadilah saya cik arm yang penakut
disebalik wajah yg riang gembira..
masih ada diri saya
yang jauh teperosok dalam gelap hati
cuba melenyapkan masa silam yang kurang sempurna
semoga ada yang sudi menarik saya keluar
dari lembah gelap gelita
sungguh saya takut
melihat "impian" yang semakin hilang
dari dalam hati saya..

5 comments:

ch!natsu said...

impian itu akn wujud kembali.. chin pasti..!! =)

Anonymous said...

Boleh kami tahu.. ape impian cik arm nie ? =)

Arm_mj said...

chin: thanks!!

anon: buat mse skarng..xde..yg da lpas..da lupa =)

mimiey_omar said...

Like I said to myself...it's not wrong to dream big and continue to dream, it will be our motivation to keep on and on trying to achieve our dream. Never quit and never give up. Everybody has their dreams, believe me ;)

Arm_mj said...

yeay! tenkiu mdm..mmg jeles pon tengok mdm..x give up pon.huhu..tpi nnt dulu kne cari impian baru.kne bina semangt baru..when..err..x taw ag hehe ;D