Followers

Saturday, December 18, 2010

surat untuk diary...


dear diary..

hari ini 18/12/2010, makna kata ada lagi 13 hari untuk kita bersama..menempuh kehidupan tahun 2010 bersama-sama..

apa kata mu diary..
bagaimana tahun ini untuk kita..??

banyak suka dan duka kita bersama...
tapi memang resam ku untuk menulis perkara yang gembira-gembira sahaja..
kerana biarlah..
perkara yang manis itu tetap terpahat..
apa guna..mengenang luka lama..
kelak tertoreh kembali..
pasti lebih dalam lukanya..
dan mahal ubat parutnya..
kan diary..

dear diary..
ingatkah dikau..
pada muka suratmu yang pertama aku tulis..
perkara yang akan kita capai sama-sama..
tercapaikah..?

pertama..
haruslah..saya memperbaiki diri..muhasabah untuk menjadi yg terbaik..
apa katamu diary..
menjadi lebih baikkah saya..??
sedang saya terasa diri ini..makin teruk..menjadi hamba Allah yg lebih patuhkah saya ini..?menjadi umat nabi Muhammad yg menjunjung sunnah nya..?menjadi anak yg solehahkah..?menjadi kawan yg terbaikkah..? di mana kamu melabelkan saya diary..janganlah kamu menjawab disini..kerana saya malu dengan diri saya..

kedua..
maintainkan status single saya~..
ape yang saya nak tulis YEAY! saya berjaya..
Alhamdullillah..sekurang-kurangnya saya x tambah muka surat diary malaikat ratib n atib di bahu kiri dan kanan saya..

ketiga..
saya x nak tangguh tulis report..
ni pun saya berjaya diary..saya memang x tangguh..dan akhirnya saya x bz giler di akhir sem :)

lagi diary..ingatkah dikau pada janji yang kita meterai sama2..?ingat x..?sambil goncang2 diary (mcm pakse dia ingat)

ke-4..
pe yg kita cuba capai..nekkan cgpa kepada 3..
yelar..tuan ko x pandai..suka memain n ponteng kelas time awai2 dulu..
da nak abes blajo ni baru la nak pulun..
tp x pe..
sebab berjaya gak! thniah tuk diary sbb sentiasa bersama2..

ape lagi ye diary...

ye diary..kita kan nak sgt2 pegi funfair!! ingat tak diary..kalo tension mesti nak carik funfair..tapi kita tak pernah pergi pon..kenapa ya diary..?hurmm entahlah..xpe..i`Allah umo saya panjang lagi..mngkin saya akan menulis pada adikmu yang baru..

dear diary...

ucapan saya untuk awak..
terima kasih..kerana berada disisi saya..saat saya sedih..saat saya down..saat saya gembira..walaupun saya tak tulis disaat saya sedang bersedih..ttpi awak tahu kan..awak tahu lebih dari org lain..

dear diary...

simpanlah rahsia saya..rahsia broken heart saya..rahsia tears saya...kerana hanya awak saya percaya..awak sentiasa disisi saya..menjadi PA saya..menjadi buku kira2 saya..

diary..

doakan saya..doakan saya menghadapi tahun2 saya yang lebih mencabar..doakan agar saya tabah..doakan sentiasa senyuman saya lebih manis dari tahun2 sebelomnya...

doakan keluarga serta kwn2 saya berjaya...

selamat tahun baru diary..in advance! saya syg diary saya


No comments: