Followers

Monday, December 6, 2010

cita-cita saya..


sempena tinggal 1 sem lagi..ase nk flashback cita2 zamn kanak2 huhu

Dulu-dulu...dari darjah satu..sampai tingkatan 5..kalo isi kad 001 cita-cita ak..x pernah sama (hahaha) sungguh x de pendirian :P senarai kerjaya yang pernah ak idam-idamkan..hihi

1. doktor (kerjaya plng glemer sbb time tuh pkir nak kaya) hihi
2. doktor gigi (nie pon pikir nak kaya)
3. ahli arkeologi (x taw la mcm mne cite2 ni bole tersesat..sbb x blajo sjarah lg kot) haha
4. doktor sakit puan (time ni da ade rse tanggungjawab sikit nk bntu org islam lahirkan anak dgn doktor prempuan islam)
5. interior disigner..(perghh ni sgt suka..tp cinta terhalang oleh org tua!)
6.DLL (x ingat huhu)

tapi..satupon x tercapai..huhu


Kemudian..sedikit dewasa..tingkatan 4..first time fail paper..tuh pon time ujian..fail fizik..sampai skang kot fobia fizik..(pdhal ujian bulanan je pon!!) sebab ade fizikiphobia ni.time matrik amik aliran biologi...walopon hakikatnye.aku teror mengira compare tuh menghafal kan..hah ni sumer salah sbb fail fizik..(skali je ak fail..tros phobia cett!!) n lagi satu aku x mo amik fizik sebab aku x suka pada 1 subjek..iaitu tentang kanta..kalo cahaya lalui kanta cembung ke..cengkung ke..imej yg terbentuk tuh real la..inverted la..so x paham kenapa kene blajo mende ni..tros x mo amik fizik!!

1st sem dekat mtrik..pointer ak jatuh sebab bio dapt B hehe..pdn muke! time ni ayah cakap..adik da taw tror kire2 asal amik bio..? ape aku mampu uat time tuh adelah sengeh cam kerang busuk..hihi



kemudian..ape yang aku lakukan..hanyalah berdoa..meminta petunjuk yg ESA..apelah mase depan ak ni..huhu solat istikharah, hajat dan tahajjud. Minta ape yang terbaik..tapi time ni..telah ku tetapkan hati ini untuk menjadi dentist..hihi

tapi..segalanya2 nye ketentuan Allah..akhirnya aku end up menjadi student optometri..(^__^) da final year pon..i`Allah grade tahun depan..

Tapi..aku ada lagi 1 cita-cita..yang ak x tahu tercapai or tak..ak nak jadi suri rumah tangga..biar pon org cakap..penat je belajar optom 4 tahun..da la susah..stndard doktor (prasan) haha gaji pon masyuk..sanggup ke tinggalkan kerjaya tuh..

daripada..tgk anak2 org lain bela..tgk kes2 dera bibik terhadap baby2 comel..aku tak sanggup nak lepaskan baby comel yang akan dikandung 9 bulan 10 hari terhadap org lain..tapi ape2 pon..Allah dah aturkan yang terbaik..ape yang ak mampu hanyalah tros berdoa..


p/s: nak keje puas2 baru nak kawen! haha :P

No comments: