Followers

Tuesday, December 28, 2010

Kesah cHenTa mereKa..

Assalamualaikum and hai!!http://www.cute-smiley.com..

skarang jam laptop ak tunjukkn pukul 3.18 am..nape x leyh tto..??sbb excited dapt internet blk!! yeay http://www.cute-smiley.com..ok mcm budak2 hehe

ok la..nak bagi citer nie sdap..tukar la..guna kata ganti nama sopn skit..saya..http://www.cute-smiley.com

ini sebahagian kisah saya..kisah chenta mereka yang mewujudkan saya..panjang ceritanya..penuh suka dan duka..dan kini slepas 25 tahun..mereka bahagia..dengarlah saya berlipur lara..menceritakan kesah mereka..agar menjadi panduan buat semua...http://www.cute-smiley.com..

selalu orang bercerita..hanya pengatin baru sja yang jalan berpegangan tangan..nanti da lame2 kawen x de la sumer tuh..hanya pengantin baru bermanis muka..berpujuk rayu..usung ke sana kemari..tggu selepas 5 , 6 tahun yang manis2 trus menjadi hempedu..iyakah..?kalo mcm tuh kenapa kekasih Allah menggalakkan pernikahan..?kenapa di sebut jika berkahwin maka sempurna separuh agamamu...??

berkahwin= komitmen+tanggungjawab bersediakah..?menjadi yang terbaik antara yang terbaik..??adekah dengan berkahwin..maslah mu bertambah..

walopon saya xkawen lagi..percayalah tauladan di hadapan mata saya membuatkan saya merasakan perkahwinan itu indah..

indah bagaimanakah..??

tidak indahkah di mata kamu..selepas 25 tahun berkongsi hidup..masih jalan berpegangan tangan..?

tidak indahkah di mata kamu..selepas 25 tahun..masih makan sepinggan tetiap kali waktu makan..?dan sentiasa tunggu di antara satu sama lain untuk makan bersama..??

tidak indahkah di mata kamu..selepas 25 tahun..sembahyang berjemaah pada setiap waktu solat..??

tidak indahkah di mata kamu..masih kemana2 bersama2 walaupon ke kedai di hadapan rumah..??

tidak indahkah di mata kamu..jika berjauhan..dalam 1 hari 10 kali calling2 pasangan kamu walopon 25 tahun sudah berkahwin...

tidak indahkah di mata kamu..melihat pasangan 25 tahun duduk bersama..ketawa bersama di hadapan rancangan tv kegemaran mereka..

indah bukan..?? itulah pemandangan selama 22 tahun saya bersama mereka..owhh rindunya pada mereka..rindu pada adengan2 romantis di rumah..
http://www.cute-smiley.com..

mari saya kenalkan wataknya dahulu..ayah..51 thun (da tua da ayah) n emak 50 thun..(uishh ayah mak da masuh 5 series laa..)

bagaimana perlu saya mula..bagaimana perlu saya coretkan kesah mereka...biarlah..sampai di sini dahulu..nanti2 saya akan mulakan saat mereka bertemu..saya akan ungkaikan kesah2 mereka yang saya tahu..kesah chenta mereka yang saya sayang (^_^)



No comments: