Followers

Thursday, March 15, 2012

=)

cinta dia untuk DIA...
cinta dia untuk saya...

planning masa depan: ada bisness sendiri..

tiba-tiba depan mata kitaorang ada contoh suami isteri yang ada bisnes sendiri dalam usia yang muda..kemudian banyak bergaduh dari mesra..yang suami dengan egonya dan ister dengan pendiriannya...tapi harusla isteri kena dengar cakap suami kan..?

"awak, nanti dah ada bisnes sediri jangan jadi macam dia ye.."

"erm, yang, kita jangan buka bisnes dulu lah ye..tunggu kita dewasa, matang skit..ni tengah darah muda janganlah yang ye..kita kumpul pengalaman dan jadi matang.."


" tapi kan awak nak ada bisnes sendiri..?"

"saya rela kerja macam ini, kalau dengan ada bisnes tu boleh buat kan kita bergaduh. Saya nak dekat awak, bukan sebab bisnes..kalau takde bisnes saya masih akan kahwin dengan awak"


" terima kasih..saya sayang awak"

p/s: kadang-kadang kita terlampau mengejar sesuatu hingga kita kehilangan sesuatu yang amat berharga tanpa kita sedari. Mungkin kita sedang bahagia kerana harta yang melimpah ruah di dunia..tapi masih lenakah tidurmu? memikirkan perniagaan dan lain-lain. Kamu kehilangan nikmat Tuhan yang kamu tidak dapat beli dengan duit...kamu mengejar sesuatu untuk dunia..pasti kamu kehilangan sesuatu yang lebih berharga..jika kamu mengejar akhirat, pasti dunia bersamu =)

p/s/s: awak tahukan..saya sentiasa menyokong dan membantu awak di saat awak jatuh dan bangun..sebab awak sentiasa menjadi tongkat di saat saya hanpir tersungkur. awak sentiasa ada untuk pastikan saya tak kan terluka. Saya juga akan menjadi plaster awak, menampal setiap luka yang ada, dan saya juga akan jadi ubat parut untuk membuang semua parut yang mereka tinggalkan..

1 comment:

Anonymous said...

I ask nothing..but cepat2 kawen..heee...n then mg bahagia smp syurga..