Followers

Wednesday, January 25, 2012

dear heart

dear heart..

Assalamualaikumm.apa khabar sayang.. masih diam dan tetapkah kamu di tempat kamu..jauh dari mulut tapi dekat dengan perut..hehe..jua jauh dari telinga dn mata..

dear heart,

begitu jauh tempat kamu dari mata dan telinga..mengapa terlampau sensitif dengan apa yang kamu lihat dan apa yang amu dengar? mengapa terlampau rapuh..? mengapa tidak kuat seperti Saidatina Maryam. Srikandi yang telah ayahanda dan bonda pilih untuk kamu..

dear heart..

Dari Abu Hurairah r.a, katanya : " Telah bersabda Rasulullah SAW : ' Janganlah kamu berdengki-dengkian, dan jangan kamu tipu-menipu, dan jangan benci-membenci, dan jangan musuh memusuhi, dan jangan kamu berjual beli atas jual beli setengah yang lain, dan jadilah kamu sekelian sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang Muslim adalah bersaudara sesama Muslim, tidak boleh menganiayanya, tidak boleh membiarkannya tertindas, tidak boleh mendustainya dan tidak boleh menghinainya.
Taqwa itu berpunca dari sini - sambil Nabi SAW menunjukkan ke dadanya tiga kali. Sudah memadailah kejahatan seorang itu jika ia menghina saudaranya yang Islam. Seorang Muslim ke atas seorang Muslim yang lain diharamkan darahnya, harta bendanya dan kehormatannya. ' "



dear heart.


Masihkah ingat pada kisah saidatina Maryam..? kisah seorang perempuan yang di pilih Allah. untuk meletakkan di dalam rahimnya seorang rasul tanpa seorang lelaki..Tabah dia menelan pahit maung tuduhan orang-orang sekeliling.. lagi berat dari apa yang kamu pikul. Tapi mengapa kamu tak sekuat dia duhai hati..?


Dear heart,


Dia saudaramu..mengapa harus membenci.. Dia saudara seislam mu.. sepatutnya, jika orang melukakanya kamu harus membelanya, jika orang menyakitinya kamu harus cuba mengubatinya..mengapa membenci saudaramu sayang? duhai hati..ingatlah dirimu dari setitis air mani yang hina. Allah besarkan kamu menjadi khalifah di dunia..berpijaklah pada bumi yang nyata. Sedarlah langit yang kau junjung..



p/s: Ukhuwah fillah..Maaf sahabat =) saya sayang kamu hingga ke syurga <3



2 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

senyum membacanya...

Arm_mj said...

=) senyum macam saya.manis je hihi