Followers

Wednesday, October 12, 2011

kalau dah jodoh kan...

duduk saja-saja..tiba-tiba terimbau kenangan beberapa bulan lepas..bulan mei 2011 saat ada interview terbuka di UiTM.

**************************************************

"am, nak isi mana satu eyh..?" ada hanizah optometrist, optical 88, uitm under fac.of med (siap ade kontrak 2 taun, menara, tun shin ospital dll...

"ermmm xnak la uitm tuh..ada kontrak la...alaaa malas nak terikat" jawabku saat menulis nama..

esoknya...

madam mimi: am, pergila temuduga uitm tuh.best taw skop dia..macam-macam kes leh jumpe..

aku: eyh boleh ke madam..?? am x tulis nama pon.

madam mimi: alaaa boleh la..pi la..

dengan nekad..aku tak pegi interview dengan menara..sebab time tu print resume cukup-cukup je...

***********************************************

after 2 month..

en.nazim: hello, boleh saya bercakap dengan cik maryam jameelah..

aku: ye, saya bercakap (dengan suara baru bangun tidur..hehe)

en.nazim: macam ni saya nazim dari fak.perubatan uitm, cik terpilih hadiri temuduga kedua pada ....... di fakulti perubatan selayang.. cik terima tak..?

aku: eyh terima..nanti saya datang..

after 2 month...

ayah: adik balik-balik

aku: dah kenapa ayah ni..??

ayah: anda diterima sebagai pegawai optometri di bawah fakulti perubatan uitm kampus selayang/sg.buloh

aku: erk..betul ke..? alhamdulillah.. hehe

andai itu takdirnya..pada awal menolak hingga akhirnya ke situ juga..jodoh dengan mara ni panjang betul..dulu matrik pon bawah mara..sampai uitm hingga ke kerja..haipp..

perasaan sekarang..excited,nervous dan pelbagai perasaan yang bercampur baur..bagaimana skop pekerjaan dll masih dalam kekeliruan yang nyata...

18 day to go..

i'm EXCITED!!!! sungguh!

p/s: sedih sebab nanti dah jauh dengan is..eyh2 mereng jap..=)

1 comment:

Anonymous said...

haha...jauh kat mata...hati~~~heeeee..