Followers

Monday, October 14, 2013

penyesalan yang tak sudah..(amboi tajuk)

I have a confession...confession amboii over lak..

The two tango..upss two regretful things that i wish i can turn the time....ah kalaulah ada mesin masa..

satu adalah..di suatu tengah hari yang panas terik..tengah syok2 sembang nak masuk kereta nak pi lunch..tibe2 ada guard india ni datang..mintak 2 ringgit sebab takde duit nak naik bas...

kawan sebelah aku cakap jangan bagi...sebab kalau bagi nanti dia minta lagi..aku dah nak amik duit nak bagi dah...

tapi in the end aku x bagi..dan sampai sekarang aku menyesal...biarpun pakcik tu tipu...aku harap aku bagi duit tu..dua ringgit bukanlah besar bagi aku..tapi amat besar bagi dia..ok damn! samapai sekarang aku rasa sangat bersalah..

second story..
baru je park kereta..sedang semangat nak melangkah keluar g kerja.hamboii hoverrr semanngat nak gi keje gitu..tiba-tiba ada sorang uncle india..pakai baju compang camping..

dia cakap nak duit..2 ringgit sebab nak naik bas..anak dia eksiden hantar kt hospital aku keje..n kena transfer kat hospital lain..so dia nak pi hospital tu xde duit tambang..siap nangis2 cakap x taw apa jadi kat anak dia..

aku bagi 2 ringgit...

tapi aku still rasa bersalah nak mampus sampai sekarang..kenapa aku bagi rm 2 je..pakcik tu nak makan ape..nanti nak balik macam mana..napa tak terfikir nak bawak pakcik tu kat kecemasan tanya betul ke anak dia kena transfer...Allah...Allah..Allah...

kedekutnya..bukan kedekut sebenarnya...negatifnya...selalu fikir orang tipu..kalau dia tipu tu urusan dia..napa tak fikir..kalau kita keluarkan orang dari kesusahan..kalau kita bantu orang sebenarnya kita bantu diri sendiri...

Allah..Allah..Allah...
kenapa tak fikir..Allah selalu permudahkan urusan aku..Allah selalu menemukan aku dengan mereka yang baik..tapi kenapa aku tak boleh menjadi baik..

Allah..Allah...Allah...

aku mohon keampunan Mu pada setiap kelalaian..pada setiap keangkuhan..pada setiap sifat riak dan takkbur..

*bersalah gila2* aah!

No comments: