Followers

Wednesday, October 17, 2012

monolog


buah hati yang dirindui...

cinta yang di sanjungi...

kekasih pujaan hati..



pujangga arab..

"KEKASIH/ TUNANG ADALAH PENIPU"

 sendiri mau pikir la..

cahaya bergerak pantas...tetapi cinta lebih pantas kerana cahaya perlukan medium untuk bergerak tetapi cinta..tanpa mendium terus menyentuh hati...

cinta..pada siapa harus di sandarkan? sampai bila jika tanpa sandaran Tuhan..bermula dari mana tapi infiniti akhirnya..siapa pernah merasakan cinta..siapa pernah terbenam teruk di belasah cinta..? umpana mati hidup kembali..hidup bertukar menjadi raksasa tanpa iman jika pernah kehilangan cinta..tapi mengapa bercinta jika sepatutnya cinta itu membentuk manusia..tapi kamu bertukar menjadi raksasa..mengumpul hati yang suci supaya robek seperti kamu..mengumpul manusia menjadi raksasa..

itu kisah dia..seorang manusia menjadi raksasa..

bagaimana kisah cinta yang terobek..menukar raksasa menjadi manusia..? if u ever brave to say goodbye..world will reward u to new hello..berfikiran positif kah kamu..?

 raksasa menjadi manusia..hebatnya cinta..umpama magis beuty and the beast..cinta tukarkan beast menjadi jejaka tampan...cinta tukarkan katak menjadi putera..cinta juga sedarkan puteri yang memakan racun epal dari ibu tirinya...ah, cinta datang bersama/dari perasaan hasad..hasad dengki melahirkan cinta..? seburuk itukah asalnya cinta..? 

itu kisah mereka di barat..bagaimana budaya timur kita..?

cinta islamkan abu talhoh..subhanallah..cinta lahirkan mujahid dan mujahidah..cinta satukan zainab dan suaminya..cinta satukan pemuda epal dengan istrinya yang Subhanallah seorang mujahidah dan lahirkan imam yang terkenal..

berbeza cinta barat dan timur...

cinta itu sihir yang memukau..sihir yang mampu menukar manusia menjadi raksasa dan menukar raksasa menjadi manusia..cinta itu mampu lahirkan cinta..cinta itu mampu lahirkan benci..cinta itu membina..cinta itu memusnah..

cinta itu penuh kebaikan..cinta itu penuh kebahagiaan..cinta itu penuh keindahan..kerana Allah itu maha sempurna..mencipta perasaan cinta itu hadir dalam setiap makhluk bernyawa..

cinta itu penuh kebusukan.,.penuh hasad kebencian..kerana syaitan itu sombong mahu mengakui keindahan cinta..berusaha menggunakan sihir cinta dengan cara sendiri..

pilihan jalan ke syurga dan neraka..adalah di tangan kita..

pilihan menjadikan cinta itu indah atau dusta adalah pilihan kita..

pilihan...
(hurmmmm)

No comments: